1 2

Friday 13 March 2015

Sukar Tepati Janji

Teks: Syahmi MS

Bismillah.

Assalamualaikum w.b.t, pertama saya mahu ucapkan selamat bercuti buat diri ini dan pembaca. Manfaatkan peluang yang ada sebaik-baiknya. Melihat pada diri sendiri, saya sedar yang saya ini orang yang sukar tepati janji dan mempunyai tahap disiplin yang paling rendah! Lihatlah, tugas pertama yang perlu dilaksanakan iaitu menulis 44 entri pada tahun lalu pun belum nampak cahaya kesudahannya. Menulis pula, saya lebih utamakan emosi dan inspirasi. Itulah sebab utama kenapa akal fikiran ini susah lahirkan idea dan usaha. Bila sudah selangkah ke depan dengan impian, tiba-tiba saya terkandas di tengah jalan. Betapa ruginya, nikmat yang Allah beri! Namun begitu, saya kuatkan hati dan membetulkan niat di atas landasannya, bahawa Allah mempunyai jalan yang lebih baik. :) Insya-Allah, cerpen yang saya tulis tahun lalu, saya akan cuba siapkan dalam masa cuti ini. Kebetulan, kerja rumah yang guru-guru berikan tidaklah terlalu membebankan. Mohon undur diri! ^^

No comments:

Post a Comment