1 2

Tuesday 3 February 2015

Diari Hostel #1

Teks: Syahmi MS

Bismillah. Assalamualaikum. Pasti ramai yang tertanya-tanya ke mana tuan blog ini menghilang tanpa berita. Entri-entri sebelum ini pun tiada kualiti dan banyak yang saya merapu di dalamnya. Oh, terasa malu pula!

Pada tahun ini, saya akan menduduki peperiksaan PT3 (Pentaksiran Tingkatan 3). Bagi memastikan fokus tidak tersasar, saya memilih untuk tinggal di asrama. Ini bermakna, saya perlu tinggalkan dunia penulisan buat seketika. Walaupun hakikatnya, sudah lama saya tidak berkarya.

Hari pertama di hostel, banyak perkara baru yang saya lalui. Solat mesti berjemaah, kelas prep dan banyak lagi. Minggu pertama di asrama, saya selalu bangun pada seawal 4.30 pagi. Saya hampir terlelap di dalam kelas kerana kurang tidur. Pada waktu makan pula, saya kurang berselera dengan menu yang disediakan. Saya bukannya memilih sangat, tetapi apabila makanan tidak kena pada selera. Memang saya tidak boleh buat apa.

Dormates saya pula, alhamdulillah semuanya baik-baik. Semua sangat memahmi. Cuma, mengambil masa jugalah untuk saya sesuaikan diri. Sisa-sisa demam saya masih belum mahu pergi. Mungkin disebabkan cuaca juga. Baiklah, tibalah masa untuk saya mengundur diri.

"Setiap kesulitan ada kesenangan"

1 comment:

  1. Semoga berjaya dik...
    `Setiap Kesulitan Ada Kesenangan'
    Semoga dipermudahkan segala urusan :)

    ReplyDelete