1 2

Friday 19 December 2014

3

Teks: Syahmi MS

Bismillah. Sudah lama saya tidak menulis di blog serba hitam ini. Akibat sibuk dengan dunia luar, minat yang dipupuk sejak kecil ini makin pudar dibuatnya.

Sebenarnya, saya tidak ada kisah yang mahu dikongsikan (sebenarnya ada), tetapi saya paksa juga untuk menulis supaya terbiasa. Walaupun beberapa perenggan sahaja.

Masa cuti ini, saya isi dengan menimba ilmu. Ilmu? Macam-macam ilmu yang saya kumpul dan insya-Allah ilmu itu dapat memberi manfaat di dunia untuk dibekalkan kepada akhirat.

Hari demi hari berlalu, tinggal lebih kurang dua minggu lagi sahaja sebelum sekolah bermula. Ini memaksa saya untuk berdepan dengan realiti. Saya akan menduduki PT3. Rasa bercampur-baur. Gelisah, gementar, berdebar? Rasanya perasaan itu sudah mula bersarang dalam hati. Namun, saya tahu Allah itu ada di segenap penjuru. Minta sahaja pada Allah pasti ada jawapannya.

Baiklah, tiba masa untuk saya mengundur diri.

No comments:

Post a Comment